משחקי גיבוש קלילים יתרונות
משחקי גיבוש קלילים עוזרים מאוד לגיבוש צוות ומפגישה בין אנשים על ידי עידוד שיתוף פעולה ועבודת צוות.
בניית צוות במקום העבודה, בבית הספר או בתוך המשפחה היא תהליך של בניית צוות שעובד יחד למען מטרה משותפת. החשיבות והמטרה העיקרית של היא לבנות צוות חזק באמצעות יצירת קשרים. יצירת קשרים אלה מועילה מאוד לעסקים וארגונים ועוזרת לפתח תקשורת בין אישית במשפחות מסויימות, מה שלא התאפשר קודם.
היתרונות של משחקי גיבוש כוללים תקשורת מוגברת, מיומנויות תכנון, מוטיבציה של עובדים ושיתוף פעולה בין העובדים.
פעילויות מהנות שעוזרות לאנשים לראות זה את זה באור אחר מאפשרות להם להתחבר בסביבה אחרת. אנשים בצוות שלך מתבקשים לחשוב על ההשלכות של פעילויות אלה במקום העבודה שלהם.
אחת הסיבות החזקות ביותר לבניית צוות היא להשיג תוצאות. באמצעות סדרה של משחקי גיבוש קלילים אשר מתוכננים להיות מהנים ומעוררי מוטיבציה, בונים מיומנויות כמו תקשורת, תכנון, פתרון בעיות ופתרון קונפליקטים.
רעיונות אלה לפעילות גיבוש צוותים עוזרות לטווח ארוך באמצעות טיפוח קשרים אמיתיים, דיונים עמוקים יותר ועיבוד.
צוות טוב יבטיח פרודוקטיביות וסביבת עבודה טובה. הנה 12 סיבות מדוע חשוב לעשות פעילויות גיבוש וימי כייף לעובדים ולמשפחה: הניעו את החברים שלכם וקרבו ביניהם, אפילו במקום העבודה הוירטואלי כמו בזום.
- נטוורקינג, יצירת קשרים חברתיים והיכרות טובה יותר
- עבודת צוות ושיפור ביצועים
- תחרות
- שמחה, רוח צוות, כיף ומוטיבציה
- שיתוף פעולה וטיפוח חדשנות ויצירתיות
- תקשורת ועבודה טובה יותר ביחד
- משפר את תרבות החברה
- מייצר ציפייה
- מראה לעובדים הערכה
- מגשר בין מחלקות
- מפתח את פוטנציאל המנהיגות
- משפר את המעורבות והמורל של העובדים
רשימה של משחקי גיבוש קלילים
גדר חשמלית
בפעילות זו תיצור "גדר חשמלית" שצוותים חייבים לחצות מבלי לגעת. כדי ליצור את הגדר, קשרו חבל או חוט נעליים לשני כיסאות או חפצים אחרים. יש להעלות את החבל לגובה המותניים בערך. מקם את הצוות בצד אחד של החבל.
כדי לעבור מצד אחד לצד השני, החברים חייבים לעבור מעל הגדר (לא מתחת) חבר אחד בכל פעם. הם גם חייבים לגעת בחבר אחר בקבוצה עם יד אחת לפחות בכל עת. אסור למשתתפים ליצור מגע כלשהו עם הגדר החשמלית בכל עת. אם הם מפרים כלל, עליהם להתחיל את התרגיל מחדש.
בגלל האופי הפיזי של המשחק הזה (לעתים קרובות חברי צוות יצטרכו להרים אחד את השני מעל החבל) הוא לא מתאים לאנשים עם פציעות גב, ברכיים או קרסול.
פעילות זו מניעה אנשים לחשוב על רעיונות, לפתור בעיות ולהוציא לפועל את התוכניות המוצעות שלהם. זה גם דורש רמה גבוהה של אמון ותקשורת בשל הדרישות הפיזיות שלו.
שאלות המשך:
- מה היה האתגר הכי גדול שלך לחצות את הגדר?
- מה הקבוצה הייתה צריכה לעשות או להאמין כדי להצליח?
- מה היה דבר חיובי אחד שלמדת על חבריך לקבוצה במהלך התרגיל הזה?
- מה הייתם עושים אחרת בפעם הבאה?
פאזל מעולם אחר
- זמן: 20 דקות
- מספר משתתפים: 9-25 אנשים
- פריטים דרושים: לפחות 3 פאזלים עם 50 חלקים או פחות.
- מטרה: על הקבוצה להשלים פאזל.
חלקו את חברי הצוות לקבוצות שוות של 4 או 5 אנשים (אם כי לא אידיאלי, אפשר לשחק עם קבוצות של 3). תנו לכל קבוצה פאזל שונה. המשימות שלהם לפתור את הפאזל, עם זאת, יש מלכוד.
בכל פאזל היו חלקים מהפאזלים האחרים מעורבבים באקראי. הסבירו לכל הקבוצות שייתכן שלצוותים אחרים יש את החלקים שהם צריכים. חברים צריכים לתכנן אסטרטגיה, להקצות תפקידים ולבצע חליפין עם צוותים אחרים כדי להשיג חלקים שהם צריכים כדי להשלים תחילה את הפאזל שלהם.
פעילות זו מציעה אתגר כפול: ראשית הם צריכים לפתור את החידה בפרק זמן קצר, שנית הם צריכים לשכנע את הצוות השני להחליף להם את החלקים הדרושים. זוהי פעילות טובה במיוחד אם אתה רוצה לחזק את צוות המכירות שלך או לגרום לחברי הצוות לתרגל מיומנויות משא ומתן ואסטרטגיה.
שאלות המשך:
- הקצת לאנשים בצוות שלך תפקידים ספציפיים? היה מנהיג? מנהל משא ומתן?
- מה היה תהליך החשיבה שלך?
- תכננת בהתחלה? האם התוכנית השתנתה ככל שחלף הזמן?
- מה תרם להצלחה/כישלון שלך?
מקל קסם
פצל את הקבוצה שלך לשני קווים זה מול זה. באופן אידיאלי, צריך להיות מספר זוגי של אנשים משני הצדדים, אולם עדיין ניתן לשחק עם מספר לא זוגי.
בקשו מהקבוצה שלכם להרים את הידיים ולהפנות את האצבע המורה שלהם החוצה. הניחו את מקל הקסם או מקל ההליום על אצבעותיהם. המקל צריך להיות בגובה החזה של המשתתף הגבוה ביותר כדי להתחיל. ברגע שהמקל מונח על אצבעות המשתתפים, אמור להם שהאתגר שלהם הוא להוריד את המקל הזה לקרקע.
האצבע של כולם חייבת להישאר במגע עם המקל כל הזמן במהלך האתגר. אם הוא מחליק, הם צריכים להתחיל מההתחלה. צביטה או אחיזה במקל באצבעות אחרות נחשבת לרמאות.
זה נשמע כמו משימה פשוטה, אבל היא מאתגרת בצורה מטעה. בהתחלה, סביר להניח שאנשים ירימו את המקל או יוציאו אותו מאיזון. זה יכול להוביל לבלבול או אולי אפילו לתסכול בקרב הצוות.
הנטייה של המקל ליפול יכולה להוביל את חברי הקבוצה להתחיל להאשים אחרים בכישלון. עם זאת, הקבוצה לא תוכל להצליח אלא אם תעבור מאשמה למציאת פתרונות. ככל שהקבוצה תהיה יותר פתוחה ואחראית קולקטיבית, כך היא תצליח מהר יותר.
פעילות פשוטה זו מעודדת תקשורת ופתרון בעיות, שכן כל חבר בקבוצה דרוש לביצוע המשימה. זה גם מחזק את הרעיון שכולם חשובים, בעלי ערך והכרחיים באותה מידה כדי שהצוות יצליח.
שאלות המשך:
- מה הייתה התגובה הראשונית של הקבוצה?
- מה היו האתגרים הכי גדולים שלהם?
- האם עבודת צוות הגיעה בקלות או שזה היה קשה?
- באיזו מיומנות השתמשו כדי להצליח באתגר?
- האם היו פתרונות יצירתיים כלשהם? איך הם התקבלו?
ציור על עיוור
- זמן: 25 דקות
- מספר משתתפים: 4-30 איש
- פריטים דרושים: נייר, כלי כתיבה, מבחר פריטים יומיומיים (פקק בקבוק, מטבע, מפתח וכו') או תמונות.
- מטרה: על האמן לצייר פריט רק על סמך תיאור הצוות שלו.
ציור עיוור היא פעילות לבניית צוות שניתן לעשות בקבוצות של 4-6. כל צוות חייב למנות אמן אחד. תן לאמן חומרי ציור והושיב אותו כשגבו פונה לשאר חברי הצוות כך שהוא לא יכול לראות את הקבוצה.
לאחר מכן הקבוצה בוחרת פריט או תמונה מאלה שסופקו להם. עליהם להצליח לגרום לאמן לצייר את הפריט או התמונה ב-3 דקות. עם זאת הם אינם רשאים לספר לאמן מהו הפריט; הם יכולים לתת רק תיאורים עקיפים.
נגיד שהצוות בחר תמונה של דבורה. הם לא יכולים לומר 'צייר דבורה' אולם הם יכולים לתת רמזים כמו 'באז', 'צהוב ושחור', 'יונק דבש' וכו'. האמן אינו יכול לשאול שאלות ועליו לצייר רק על סמך התיאורים.
כשהזמן נגמר, קבוצות צריכות להשוות את הציורים שלהן. זה יכול להיות קומי לראות כמה גרוע הם יכולים להצליח. המשחק יכול לגרום לאנשים לצחוק ומדגיש עד כמה קשה לתת הוראות וכמה חשוב לתקשר בצורה ברורה.
שאלות המשך:
- האם האמן התבלבל? מה היה תהליך החשיבה שלהם?
- האם היו תיאורים שבלבלו את האמן?
- אילו שיטות תקשורת עבדו הכי טוב עבור הצוות שלך?
- איזו מנהיגות הופגנה במהלך האתגר?
- מה למדת מהאתגר?
המציץ המהיר
- זמן: 20 דקות
- מספר משתתפים: 2-20
- פריטים דרושים: חומרי בניין (חימר, קיסם, פלסטלינה, לגו)
- מטרה: ליצור מחדש חפץ מחומרי בניין רק בתיאור מילולי.
במשחק זה, חלקו את הקבוצה למספר קבוצות. אדם אחד מכל צוות נבחר לצפות בחפץ או פסל מוסתרים. יש להם רק 10 שניות בכל פעם להציץ בפסל ועליהם להעביר את המידע שהם רואים לשאר חברי הקבוצה שלהם. על הקבוצה לנסות לשחזר את הפסל על סמך תיאורו של האדם המציץ.
השחקנים חייבים לסמוך על חבר הצוות שיתאר זאת במדויק ויקשיב להוראות שלהם. זה יכול לעזור לשבור מחסומי ניהול אם תבחר אדם ברמה נמוכה יותר כאדם שיציג את הפסל. בתפקיד שונה ממה שהם רגילים אליו, זה דוחף אותם להסתגל, לכוון צוות ולתקשר בצורה ברורה.
שאלות המשך:
- האם יצרת מחדש את האובייקט בהצלחה?
- האם היה חלק מהתיאור שבלבל אותך?
- מתי הרווחת הכי הרבה מהעבודה בצוות?
סיפור שוודי
- זמן: 15-30 דקות
- מספר משתתפים: 3-25
- פריטים דרושים: אין
- מטרה: לספר סיפור משעשע תוך שילוב הצעות של הצוות.
זוהי פעילות נוספת המשלבת סיפור ועבודת צוות אך עם טוויסט. אנשים עובדים בזוגות או בצוותים קטנים של לא יותר מארבעה. אדם אחד הוא מספר הסיפורים ואילו האחרים הם נותני המילים. נותני המילים מתחילים במתן כותרת שעל מספר הסיפורים להתחיל לדבר עליה.
ואז, בזמן שהם מדברים, הנותנים צועקים מילים אקראיות שמספרי סיפורים חייבים לשלב. המפתח הוא שהמילים לא צריכות להיות קשורות לנושא כדי להפוך אותו למאתגר ומעניין יותר. לדוגמה, בסיפור על "ביקור בעיר", נותני מילים צריכים להימנע ממילים רלוונטיות כמו "מונית", "גורדי שחקים" ו"רכבת תחתית". במקום זאת, הם צועקים מילים לא קשורות כמו, "קוקוסים", "טי-רקס", "רגל גדולה" או "חוטבי עצים". אתה יכול לראות שילוב של סיפור שוודי וסיפור מתנהל כאן:
מספרי סיפורים יוצבו במקום ויצטרכו לחשוב מהר. זה דוחף אותם להקשיב באופן פעיל למילים שאומרים החברים האחרים ולהכניס אותן לקו העלילה.
שאלות המשך:
- האם להמציא סיפור בא באופן טבעי או שמצאת שזה מאתגר?
- האם הצעות חבריך לקבוצה עזרו או הפריעו?
- האם אתה מעדיף להיות מספר הסיפורים או נותן המילים?
סיווג
לפעילות זו, הכינו מגש עם 20 פריטים לא קשורים, למשל, סליל חוט, מחק, קופסת מיץ וכו'. צור מסמך עם 20 תמונות של פריטים להצבה על המסך. זהו משחק גיבוש קלאסי לכיתה, חלקו את הכיתה לקבוצות שוות. הגדירו טיימר ובקשו מכל קבוצה לחלק את 20 הפריטים לארבע קטגוריות שהגיוניות עבורה. לדוגמה, הם עשויים להכניס עגיל, כפפה, אוזניות, גרב וחיוך לקטגוריה "דברים שאתה לובש". בקשו מקבוצות לעבוד בשקט כדי שהרעיונות שלהן יישמרו בסוד. כאשר כל קבוצה תסיים, תנו לכל אחד זמן להציג את הקטגוריות שלו ואת הרציונל שלה מאחורי כל קטגוריה.
המכנה המשותף
חלקו את התלמידים לקבוצות של ארבעה ובקשו מהם לשבת יחד כקבוצה קטנה. תנו לכל קבוצה חמש דקות לשוחח ביניהן ולמצוא משהו משותף לכולם. יכול להיות שכולם משחקים כדורגל, או שפיצה היא ארוחת הערב האהובה עליהם, או שלכל אחד יש כלב. לא משנה מה המכנה המשותף, השיחה תעזור להם להכיר אחד את השני טוב יותר. בדוק עם הקבוצות לאחר חמש דקות כדי לראות אם הם צריכים עוד זמן. לאחר שכל קבוצה מצאה את האלמנט המשותף שלה, בקש מהם לעבוד יחד כדי ליצור דגל המייצג אותם.
פסי הרכבת
הנח שני חבלים ארוכים במקביל זה לזה ובקש מהתלמידים להתיישר באמצע. קרא קבוצה של הפכים כמו מתוק או חמוץ, יום או לילה, חתול או כלב. התלמידים יקפצו מעל החבל השמאלי אם הם מעדיפים את הראשון או מעל החבל הימני אם הם מעדיפים את השני. תן להם דקה להסתכל מסביב, ואז שכולם יחזרו לאמצע. פעילות זו היא דרך טובה להכיר טוב יותר את חברי הכיתה ולראות עם מי יש להם העדפות משותפות.
נקודה במצח
לפעילות זו, הדביקו מדבקה צבעונית (כחול, אדום, ירוק או צהוב) על המצח של כל תלמיד, מבלי שהם ידעו באיזה צבע זה. כשהמשחק מתחיל, כל "צוות" של תלמידים (עם אותו צבע) חייב למצוא אחד את השני – בלי לדבר. זוהי פעילות נפלאה לבניית צוות מכיוון שהיא מעודדת תקשורת ושיתוף פעולה בלתי מילוליים.