ספורט: דרך לחזק את הקשרים המשפחתיים

איך פעילות ספורטיבית כמשפחה יכולה לחזק את הקשרים בין הורים לילדים ובין האחים במשפחה.
פעילות ספורטיבית למשפחות

מתוך הכוונות הטובות ביותר, חלק מההורים קובעים שגרה קפדנית עבור ילדיהם הכוללת חוגים ופעילויות ספורט מחוץ לבית על מנת להעסיק אותם ולעורר את הרוח התחרותית שלהם. אולם כפעילות משפחתית, ספורט מסייע בחיזוק הקשרים הרגשיים ויכול להיות דרך טיפולית להגברת ההערכה העצמית ולהעלמת מתח.

חשוב לעודד תרגול זה, “… מכיוון שהוא מאפשר לנו לפתח שגרות שעוזרות לנו לשחרר מתח, להתאחד כמשפחה ולאמץ אורח חיים בריא המוביל לרווחה פיזית ורגשית”, מוסיף לופז.

ענפי ספורט מסורתיים כמו כדורסל, כדורעף וכדורגל, למשל, מלמדים כיצד עבודת צוות חשובה להשגת מטרה משותפת, מאפשרת לשחקנים לסבול, לקבל ולכבד את ההבדלים ביניהם ולהשתמש זה בזה כתמיכה להתגברות על מכשולים.

כפי שלופז מסביר, “חשוב לקחת בחשבון את ההעדפות של כל אחד מבני המשפחה בבחירת ספורט. אם כל אחד אוהב משהו אחר, לפחות נסה למצוא דרך לשחק את ענפי הספורט האלה באותו מקום, ואם אפשר, באותו זמן; מה שמאפשר לקבוע לוח ספורט משפחתי”.

התדירות של לוח זמנים זה תלויה בזמינות של כל אדם. ההצעה היא לתרגל פעילות ספורטיבית זו פעמיים עד שלוש בשבוע, במיוחד בשבתות, ראשון, חגים ובערבים במהלך ימי חול לאחר החזרה הביתה מהעבודה או מבית הספר.

לופז ממליצה להקפיד על שגרה בה מתמתחים ומתחממים אצל בני זוג בצורה שתתאים לפעילות שתיעשה. הוא גם מציע למשפחות להגדיר מטרות ואתגרים, להקפיד על תזונה מיוחדת בבית הספציפית למצב הבריאות של כל אחד מבני המשפחה ולהיות עקביים עם סוג הפעילות הגופנית שמתורגלת. לא משנה מה תבחרו לעשות, הרעיון הוא לעשות מזה הרגל, וזו הסיבה שהורים ואחים גדולים צריכים להיות המניעים העיקריים.

ספורט שיוצר קשרים קרובים יותר:

טיולים או הליכה: המטרה העיקרית של פעילויות אלו היא ליהנות מהטבע ולנשום אוויר צח. פעילויות אלו מומלצות לכל הגילאים, ובהתאם למצבו הגופני של כל אדם, עוצמתן יכולה לנוע בין בסיסי לבינוני. פעילויות אלו הן אידיאליות עבור סבא וסבתא.

שחייה: שחייה היא ספורט שמתאים את עצמו בצורה הטובה ביותר לכישוריו של כל אדם. זה יכול לכלול קורסי היכרות לתינוקות, אירובי מים לקשישים וחוגי שחייה לילדים. ספורט זה עוזר לבנות תחושה בריאה של תחרות.

החלקה: זוהי פעילות שכיף לעשות בזמנך הפנוי ולעשות עם בני דודים ואחים. זה דורש ציוד כמו גלגיליות, כפפות, מגיני שורש כף היד וקסדות. זה מטפח סוציאליזציה, עבודת צוות ועוזר להביא אתגרים חדשים.

טיפוס על קיר: פעילות זו מעודדת את המשתתפים לשתף פעולה על מנת לבחור את המסלול הטוב ביותר ולתמוך במי שנמצא בקדמת התור או מאחור. זוהי דרך לבנות אמון בין אחים, הורים וילדים, או זוגות.

פריזבי: פעילות זו טובה לעשות עם כל המשפחה. אמון, כבוד ומשמעת הם היבטי מפתח כדי ליהנות ממנו. מכיוון שלא מעורבים שופטים או שופטים, זה מקדם משחק הוגן באמצעות כנות וכבוד לאחר.

לפני ואחרי אימון:

  1. כדי לשפר את היכולת האירובית עם תרגילים כמו ריצה או רכיבה על אופניים, עשו חימום של 30 דקות הכולל תרגילי קואורדינציה וזריזות כמשפחה.
  2. בצע תרגילי כוח ומהירות כגון קפיצות ומירוצים קצרים כדי לשפר את תגובות התגובה ולעורר תחרות. מקסימום 20 דקות.
  3. כשמסיימים פעילות ספורטיבית חשובה מאוד התקררות של 5 עד 10 דקות. כך הגוף מתאושש וכך השרירים חוזרים לשלב מנוחה לאחר פעילות בעצימות גבוהה.
אהבתם? שתפו עם חברים...
מה עברנו בכתבה זו
חיפוש

לפעילות גיבוש מהנה שלחו לנו הודעה

השאירו לנו פרטים לתכנון ובניית פעילות גיבוש חוויתית מהנה עם המון צחוק וכיף, אל תתפשרו על גיבוש בלתי נשכח.